FRUKOST

 
HEJ! Nu sitter jag och äter frukost vid köksbordet i vår lägenhet i Umeå. Alltså jag kan inte förklara hur skönt det är att vara tillbaka här??? Jag är så fruktansvärt kär i vår lägenhet så det är inte klokt. Längtar dessutom så makalöst mycket till hösten. Det känns på något sätt som att livet börjar på riktigt igen efter alla lata sommardagar. Jag mår dessutom bättre nu än vad jag har gjort på mycket länge och för första gången på väldigt lång tid känner jag mig redo att ta tag i livet. Åh, jag tror verkligen att det här kommer bli så bra.
 
Om några timmar ska jag trampa iväg med cykeln ner till stan för att fixa lite grejer. Jag har till och med längtat efter min cykel? Haha. Umeå, jag älskar dig!

PUBLICERAD 2013-08-29 10:47:30 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (11)

IPSY DIPSY SPIDER

 
Alltså jag fattar inte hur jag vågade ta den här bilden. Ser ni hur jävla vidrig aset är!? Bilden är dessutom inte tagen med ett telezoom-objektiv, utan med mitt 50mm och en närbildslins. Så jag var verkligen tvungen att gå nära det lilla äcklet. För er som inte vet det så är spindlar det absolut VIDRIGASTE jag vet. På riktigt, jag vill bara spy när jag ser en. Fy fan. Kan ju dock inte neka till att de blir rätt coola på bild...

PUBLICERAD 2013-08-28 12:23:00 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (9)

THE SCIENTIST

Hittade den här bilden som jag gjorde för några månader sedan. Gillar den på nåt vis, så tänkte att den kanske var värd att visa upp här. Vad tycker ni?

PUBLICERAD 2013-08-28 09:41:00 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (9)

AUGUSTIKVÄLLAR

 
Åh, det är så jäkla fint ute nu på kvällarna! Var nyss ute med kameran och med brist på passande objekt så fick det bli ännu fler självporträtt, haha. För några år sedan kunde jag ligga hur länge som helst i nåt dike och fota blommor, men nu tycker jag att det är så sjukt tråkigt. Vill fota människor! Men som tur är kommer Mimmi hem från Spanien om några dagar och hon har gått med på att ställa upp som modell. Ska jaga henne med kameran! 

PUBLICERAD 2013-08-27 19:22:43 I SJÄLVPORTRÄTT. KOMMENTARER (16)

EN DIMMIG SÖNDAGKVÄLL


I söndags var jag, Adam och Johan ute och vinglade lite med bilen sent på kvällen. Det var så himla cool dimma ute då! Det var dock så mörkt ute att jag var tvungen att ställa in ISO på typ 3000, vilket gjorde bilderna rätt brusiga. Men tycker faktiskt inte att det gör så mycket, det blev en ganska fin effekt. Dock skulle jag vilja fota dimma när det är ljusare ute, men då måste jag typ kliva upp 5 på morgonen. Och sannolikheten att det kommer hända är ju inte särskilt stor... Den översta bilden har förresten Adam tagit! Han tycker det är viktigt att jag nämner det, haha.

PUBLICERAD 2013-08-27 12:13:00 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (19)

HÄSTHAGE


Den här sommaren har vi haft hästar nedanför mamma och pappas hus. Det är så himla mysigt! Det är nästan så att jag vill bli en hästtjej igen, precis som i 12 års-åldern. Det var tider det.

PUBLICERAD 2013-08-27 11:28:30 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (1)

KVÄLLSSOL PÅ GYMMET

 
Hej hörrni. Jag har haft lite mycket att göra de senaste dagarna, därav den dåliga uppdateringen. Jag har fullt upp med fotande av porträttbilder, redigering, bloggdesign, middag hos mormor och att umgås med min  pojkvän som jag har saknat massor när han varit i London. Det har inte varit så mycket tid över till att fotografera och det är ju liksom det den här bloggen går ut på. Så det kommer helt enkelt vara lite dött här tills jag får tid och inspiration att ta lite bilder igen!
 

PUBLICERAD 2013-08-22 22:13:00 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (0)

PROSPEKT'S MARCH EP

 
Hej hörrni. Idag är en väldigt icke-produktiv dag. Har bara legat i sängen, druckit te, läst och lyssnat på Coldplay hela dagen. Men det är ju fint det med. Måste dock börja rycka upp mig nu snart. Har lovat mamsen att laga mat och senare ikväll ska jag iväg på lite förberedelser inför ett fotouppdrag, modell mini, som jag lovat att ställa upp på imorgon. 
 
Idag kommer Adam hem från London! Jag längtar så mycket efter honom. Och jag är så äckligt avundsjuk att han fick se Chelsea krossa Hull igår. Blir fortfarande förvånad över min själv när jag inser att jag blivit fotbollsnörd??? När hände det liksom? Adam fyller dessutom år idag. Så om du läser det här, GRATTIS! Jag älskar dig! 

PUBLICERAD 2013-08-19 16:32:47 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (13)

IRLÄNDSKA DRÖMMAR

 
Idag drömmer jag om att resa runt i Irland, Skottland och England. Det verkar så makalöst fint. Förstår ni vilken dröm att bara få vandra runt med kameran i handen? Och på tal om England, imorgon åker Adam till London för att se Chelseas premiärmatch för den här säsongen. Avundsjukan svämmar över. Bilder från google.

PUBLICERAD 2013-08-16 20:12:33 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (4)

TILLBAKA I UMEÅ

 
För tillfället är jag uppe i Umeå! Har varit här sedan ni tisdags och stannar till imorgon eller lördag. Hänger i lägenheten och träffar kompizar. Kul ju! Kameran får dock mest ligga i väskan. Här är lite bilder från i början av veckan så länge. 

PUBLICERAD 2013-08-15 14:51:00 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (2)

TRE ÅR SEDAN.

 
Alltså jäklar, vad tiden går fort. Dessa bilder tog jag 2010. Jag fotograferade jämt och satt varje kväll med nya projekt i photoshop. Sedan kan man säga att mitt fotointresse dog, eller kanske snarare hamnade i koma. Anledningen är antagligen att jag var hyperstressad och mådde allmänt åt helvete. Nu när jag sakta men säkert börjar få ordning på livet börjar jag äntligen tycka att saker är roligt igen, däribland fotografering. Vill ha en kamera i handen dygnet runt och jag vaknar mitt i natten med nya fotoidéer. Tycker det känns så himla roligt att få vara kreativ igen och att människor faktiskt kollar på min blogg och mina bilder är ju fantastiskt. 
 
En sak som dock är sjukt tråkigt är att jag är en jävla mes, haha. Många av mina foton vågar jag inte lägga upp här i bloggen för att jag är så rädd att någon ska tycka att de är fula/töntiga/dåliga??? Men jag jobbar på det, så var snälla och skratta inte! 
 

PUBLICERAD 2013-08-11 21:38:22 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (1)

CARRY YOUR WORLD AND ALL YOUR HURT.

 
Tankar och känslor i ett enda stort explosionsartat kaos. Vet inte vad jag borde, vill eller ska eller kan. Och hur kan man egentligen veta? För en känsla kan ju vara så himla förvirrande och behöver inte vara i närheten av vad som är sant och riktigt. Särskilt när man är 20 år ung och vad man känner många gånger inte varar längre än några få minuter innan det tynar bort bakom nästa ologiska tankebana. Sentimentalitet och tankar på framtiden i samma ögonblick resulterar i frontalkrock och en punkterad lunga. Måste sluta tänka för jag kan snart inte andas.
 
"Sometimes the wire must be tense for the note
Caught in the fire, say oh
We're about to explode"

PUBLICERAD 2013-08-11 01:09:26 I LIVET. KOMMENTARER (1)

KORALLREVEN & VINTERGATAN

 
"Korallreven och vintergatanÖver molnen och under ytanNär jag blundar,
n
är jag somnar, är det dit jag styr. När februaristormen yr".
 

Vissa dagar vill man bara inte vara med längre. Idag var en sån dag. Jag har därför inte orkat göra någonting annat än att ligga i sängen och lyssna på Markus Krunegård. Hoppas på att livet är lite snällare imorgon. Godnatt.


 
 

PUBLICERAD 2013-08-08 22:40:03 I LIVET. KOMMENTARER (2)

SOMLIGA SÄGER VI LEVER I EVIGHET.

Vi skrattar och ler och dansar dansar dansar och känslan av att ingenting är omöjligt är det enda vi vet. Men det är inte sant. För livet är ju ibland inget annat än förkrossande orättvist och vidrigt hemskt och då är allt omöjligt och ingenting möjligt. För vad som känns som bara sekunder sedan var vi ju femteklassare i en skolbyggnad med gult tegel, ovetandes om hur opålitligt och oförutsägbart livet är. Och idag finns du inte längre.
 
Vila i frid.

PUBLICERAD 2013-08-08 18:30:00 I SKRIVA. KOMMENTARER (2)

DAIZY / DOSAN / DORRAN / POSAN

 
Allvarligt, det finns ingen sötare. Jag älskar katter så jävla mycket!?!?!? Dör. Det här är förresten vår heliga birma. Hon sover alltid som på bilderna, alternativt med en tass över huvudet. Jag kanske borde förvarna om att en väldigt stor del av bilderna på den här bloggen kommer vara på våra katter. Jag är kär i dom. Så ha överseende.

PUBLICERAD 2013-08-07 22:46:00 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (5)

FLASH FLASH FLASH

 
Fick en extern blixt samtidigt som jag köpte kameran. Har bara fotat med den inbygda på min gamla 400D innan och ja, denna var ju betydligt bättre. Har inte riktigt orkat läsa instruktionsboken och sätta mig in i hur den funkar än. Chansade hej vilt när jag använde den till dessa bilder. Men det blev ju ändå rätt okej.
 
Kom dessutom på att jag inte skrivit något "hej-nu-ska-jag-börja-blogga"-inlägg. Jag tar det kortfattat. Hej. Det här är min blogg. Jag kommer antagligen mest att visa bilder jag har fotat, att skriva är inte riktigt min grej. Allt ni behöver veta om mig står längst upp i menyn, typ. Så. Nu har vi bekantat oss va?

PUBLICERAD 2013-08-07 22:02:00 I ALLMÄNT. KOMMENTARER (1) SJÄLVPORTRÄTT. KOMMENTARER (1)

UPPTÄCKTSFÄRD I SKOGEN MED MIN NYA VÄN.

 
Igår kom den äntligen: min nya kamera! Som jag har längtat. Jag har nu alltså bytt upp mig från min gamla 400D till en Canon EOS 5D Mark II. Åh, så fin den är. Direkt när jag öppnat paketet tog jag med mig min nya vän till skogen. Här är lite bilder från våra första minuter tillsammans.

PUBLICERAD 2013-08-07 20:47:00 I NATUR. KOMMENTARER (0)