OMÖJLIGT UPPDRAG

"Har du sett den där bilden på instagram? Hon ser så mycket smalare ut på bilder. Nu på lördag går vi ut och tar några öl för det förtjänar vi. Dricker du inte? Fyfan vad tråkig du är. Jobba och jobba lite till. Akta dig för att hamna i arbetslöshet. Har du inte satt upp dig på lägenhet än? Ta ansvar. Var rolig. Var strukturerad. Men åh var lite spontan någon gång. Ta semester. Är du lat eller? Unna dig en god middag med några vänner ibland. MEN HERREGUD vet du hur många kalorier det är i det där? Banta. Men snälla människa nu ser man dina revben. Träna. Ät protein. Ät inte protein. Ät ekologiskt. Rök inte men feströka är ju okej. Kolla din facebook. Hur kan du ha missat det evenemanget? Men var inte så beroende av sociala medier. Läs tidningen. Men läser du? Haha fy fan vad töntigt. Stressa inte så mycket. Skärp ihop dig, öka tempot. Utbilda dig. Men du kommer ju ingen vart, ta dig ut på arbetsmarknaden. Lägg upp en bild. Här är jag och detta är min frukost. Lyssna på Håkan Hellström. Men han kan ju fan inte ens sjunga?! Gå och lägg dig och få lite sömn. Men sover du fortfarande? Nu får du stressläsa igenom alla bloggar, kolla instagram, träna, ta semester, var där och var här. Pokea för helvete. Strukturera upp dagen men var gärna spontan och gör något oväntat. Var inne. Var ute. Banta helst två dagar i veckan för det säger tidningarna, men ät gärna en god middag med förjävla många kalorier också eller gör inte det. Skjut dig i huvudet istället, det ger nog några likes.  

MEN FÖR HELVETE SAMHÄLLET."

 

Exakt så. Text tagen från Michaela Fornis blogg. Kände att jag var tvungen att posta den här så att jag har den sparad. Och ja, som ni kanske märkt är det stendött här. Vädret är för oinspirerande för att jag ska få några idéer och känslan i magen är för tung att bära för att jag ska orka ens titta åt kamerans håll. Men mitt i allt det där oinspirerande och tunga så har vi det rätt bra ändå, jag, Adam och katterna.

PUBLICERAD 2013-11-15, 11:55:17 | KATEGORI: LIVET.

KOMMENTARER



matilda

SKREV 2013-11-16 11:14:01

Jäkla bra text. Precis sådär är det ju..!

http://matildasfoto.blogspot.com

ragdis

SKREV 2013-11-17 15:48:03

så jädra bra skrivet, samhället är fan idiot!

http://ragdisontheplanet.blogg.se/